Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشویژه

از این 10 ویژگی دوربین گوشی سامسونگ گلکسی استفاده کنید

10 ویژگی برتر دوربین گوشی‌های سامسونگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه

گوشی سامسونگ گلکسی شهرت زیادی در زمینه کیفیت دوربین و تنوع ویژگی دارد.بنابراین اگر از این مدل گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید، لیون کامپیوتر به شما پیشنهاد می‌کند این 10 ویژگی دوربین گوشی‌تان را فعال کنید.

تغییر نرخ فریم

نرخ فریم یا فریم‌های بر ثانیه (FPS) تعداد فریم‌هایی که در هر ثانیه تصویربرداری می‌شوند را نشان می‌دهد. هر قدر نرخ و عدد فریم‌ها بیشتر شود، تصویری صاف و نرم‌تر خواهید داشت. معمولاً فیلم‌ها روی FPS 24 ضبط می‌شوند. درحالیکه گوشی‌ها تنظیمات فیلم‌برداری را روی FPS 30 قرار می‌دهند.

خوشبختانه گوشی‌های سامسونگ به کاربران آپشن‌های مختلفی می‌دهند. شما می‌توانید در نرخ فریم 30، با کیفیت‌های HD، FHD و UHD تصویربرداری کنید. با FPS 60 کیفیت‌های FHD و UHD در دسترس هستند. گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ می‌توانند با فریم ریت 24 تا کیفیت 8K نیز تصویربرداری کنند.ویژگی-دوربین-گوشی-سامسونگ-گلکسی-2

وارد دوربین شوید و به قسمت Video بروید. سپس روی آیکون Fram Rate بزنید و آن را روی عدد مورد نظرتان قرار دهید. نرخ ریت 60 برای فیلم‌برداری سریع و نور باز مناسب است، درحالی‌که نرخ ریت 24 با 8K برای افرادی که ویدئوهای‌شان را ادیت می‌کنند مناسب خواهد بود.

ضبط ویدئوهای تایم‌لپس، یکی از 10 ویژگی دوربین گوشی سامسونگ

ویدئوهای تایم‌لپس یا هایپرلپس به ویدئوهایی گفته می‌شود که مدت زمان طولانی‌ای را در یک ویدئوی کوتاه فشرده می‌کنند. این سبک از فیلم‌برداری برای نشان دادن تغییرات آرام مثل طلوع خورشید، حرکات ابر یا رشد گیاهان مناسب است.10-samsung-camera-features-you-should-be-using-8

گوشی‌های سامسونگ از چنین ویژگی‌ای برخوردار هستند و شما می‌توانید از کارهای روزانه خود یا طبیعت به صورت تایم‌لپس فیلم‌برداری کنید. برای دسترسی به این ویژگی، کافی است بخش حالات مختلف را پیدا کرده و hyperlapse را انتخاب نمایید.

عکاسی با طول نور طولانی

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین گوشی سامسونگ، ویژگی عکس‌برداری به صورت Long Exposure است. این سبک از عکاسی را می‌توان حالت ثابت ویدئوهای تایم‌لپس در نظر گرفت. نوعی عکس که در آن طول نور یا حرکت افراد به صورت کششی ثبت می‌شود.ویژگی-دوربین-گوشی-سامسونگ-گلکسی-3

با وجود اینکه ثبت چنین عکس‌هایی نیاز به تخصص بیشتری دارد، با کمی تمرین می‌توانید زمان و مقدار شات‌های مورد نیاز را به‌دست آورید. سپس با گوشی سامسونگ خود، عکس‌هایی جذاب ثبت کنید.

حالت Pro، ویژگی دوربین گوشی سامسونگ برای حرفه‌ای‌ها

حالت پیش‌فرض رابط کاربری دوربین سامسونگ ساده طراحی شده است تا تمامی کاربران بتوانند از آن استفاده کنند. با این حالت شما تعدادی گزینه مختلف در بالا و برخی میانبر در پایین دارید. برای داشتن کنترل بیشتر به روی دوربین خود، به Pro تغییر حالت دهید.10-samsung-camera-features-you-should-be-using-4

در حالت پرو یا حرفه‌ای شما به روی ISO، سرعت شاتر، تعادل سفیدی، فوکوس دستی و موارد دیگر کنترل خواهید داشت. برای ویدئوها نیز همین کنترل‌ها در دسترس هستند به‌علاوه اینکه می‌توانید نوع میکروفون را نیز انتخاب کنید. هر دو حالت با کلیک به روی More در نوار پایین پیدا می‌شوند.

دسترسی آسان‌تر به دکمه شاتر یا عکس‌برداری

آیا تا به حال پیش آمده که دوربین گوشی در بهترین حالت برای عکس‌برداری باشد اما انگشت شما به دکمه شاتر نرسد؟ خوشبختانه گوشی سامسونگ برای دوربین خود ویژگی تعبیه کرده تا این دکمه تغییر یابد.10-samsung-camera-features-you-should-be-using-5

کافی است گزینه Floating Shutter Button را فعال نمایید. با فعال شدن این گزینه، می‌توانید دکمه شاتر دوربین گوشی‌تان را به هر سمتی که می‌خواهید، بکشید و حرکت دهید.

فیلم‌برداری در حالت پرتره، یکی از ویژگی های دوربین گوشی سامسونگ

کسانی که می‌خواهند به‌طور حرفه‌ای از افراد یا اشیاء مختلف فیلم‌برداری کنند، می‌توانند دوربین‌شان را به روی حالت Portrait قرار دهند. با اینکار تصویر پشتی تار شده و به صورت عمق میدان، فیلم‌برداری خواهید کرد.ویژگی-دوربین-گوشی-سامسونگ-گلکسی-6

چنین حالتی سال‌هاست برای تصویربرداری وجود دارد که تصویر پس‌زمینه تار شده و سوژه عکس ثابت می‌ماند. سامسونگ توانسته این ویژگی را برای فیلم‌برداری نیز ایجاد کند. با اینحال همچنان به خوبی بخش عکاسی عمل نمی‌کند.

برش ابعاد و اندازه ویدئوها

احتمالاً تصور می‌کنید که ابزار برش یا Crop تنها برای ادیت عکس‌ها کاربرد دارد. اما این ویژگی در دوربین گوشی سامسونگ برای برش ویدئوها نیز به کار می‌رود. برخی مواقع ابعاد اصلی ویدئو مناسب نیاز شما نیست.

در چنین حالتی می‌توانید از ابزار برش استفاده کنید. این قابلیت برای مواقعی که می‌خواهید ویدئوی خود را به روی شبکه‌های اجتماعی بارگزاری کنید، کاربرد زیادی دارد. برای این کار ویدئو را باز کرده، روی آیکون edit ضربه بزنید و بعد Crop را انتخاب نمایید.

فیلم‌برداری به‌صورت اسلو موشن

ویدئوهای اسلو موشن یک نوع فیلم‌برداری جذاب هستند. امروزه، دوربین گوشی گلکسی سامسونگ از حالت Slow Motion با نرخ ریت بسیار بالا از جمله 960 FPS پشتیبانی می‌کند.

برخی از گوشی‌های پرچم‌دار و رده بالای سامسونگ نیز می‌توانند در حالت Super Slow-Mo فیلم ضبط کنند. با اینحال اکثر آن‌ها از FPS 240 برخوردار هستند تا بتوانید راحت‌تر از سوژه‌های درحال حرکت سریع، فیلم بگیرید.

اسکن کردن اسناد و مدارکویژگی-دوربین-گوشی-سامسونگ-گلکسی-7

برنامه‌های مختلفی برای اسکن کردن اسناد و مدارک به کمک گوشی وجود دارد. خوشبختانه این ویژگی دوربین گوشی سامسونگ شما را از دانلود و نصب برنامه اضافی بی‌نیاز می‌کند. چرا که به‌صورت خودکار امکان اسکن مدارک را دارد.

برای این کار کافی است دوربین را روی سند مورد نظر بگیرید و منتظر بمانید تا گوشی، آن را تشخیص دهد. سپس خطوط زردی دور سند و دکمه زردی در پایین صفحه قرار می‌گیرد. با زدن دکمه، سند را اسکن کرده و سپس آن را به صورت PDF ذخیره کنید.

اسکن QR کد، ویژگی دوربین گوشی سامسونگ گلکسیویژگی-دوربین-گوشی-سامسونگ-گلکسی-8

مانند اسکن کردن اسناد و مدارک، می‌توانید بدون نیاز به اپلیکیشن خاصی و تنها با کمک دوربین گوشی‌های گلکسی سامسونگ، می‌توانید کدهای QR را اسکن نمایید. برای این کار کافی است قابلیت مربوطه را از تنظیمات دوربین فعال کنید.

همانطور که در ابتدا گفتیم گوشی‌های سامسونگ گلکسی از ویژگی‌های مختلفی برخوردار بوده و دوربین با کیفیتی نیز دارند. با فعال کردن چنین گزینه‌هایی نهایت استفاده را از دستگاه‌تان کنید. کدام ویژگی برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

منبع
howtogeek.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا